Wednesday, October 3, 2012


Bismillah…
4/10/ 2012. Saya masih bingung ke mana hala tuju kerjaya saya. Dan saat ini saya sedang berteleku di sebuah firma guaman bersebelahan KLCC yang sudi mengambil saya bekerja sebagai chambering student. Selepas tamat pengajian bulan 4 yang lalu, terlalu banyak yang saya belajar. Kadang-kadang apa yang berlaku tidak seperti yang kita rancangkan. Sebab itu dalam kehidupan kita perlu bersedia kepada sebarang perubahan dalam perancangan. Expect the unexpected.

Walaupun baru empat hari bekerja, saya sudah mahu menghantar surat perletakan jawatan. Sungguh saya tidak mampu. Dengan gaji hanya RM1000 dan balik malam, ditambah dengan kerja yang menyulitkan, kali ini saya perlu ikut kata hati saya setelah sebelum ini saya mengikut pendapat orang lain. Sungguh, saya sudah mencuba untuk memberikan yang terbaik untuk agama saya. Namun, mungkin bukan dengan jalan ini.

Sejak awal lagi saya sedar, chambering bukanlah option yang akan saya ambil. Namun atas desakan, nasihat orang sekeliling dan sikap mahu mencuba, saya gagahkan diri. Ternyata ia tidak kena.
Doakan moga Allah lorongkan jalan yang terbaik buat saya. MEMBERI YANG TERBAIK UNTUK AGAMA.

No comments: