Sunday, February 22, 2009

masa untuk otak lebih laju mencerna



Rabu, 18 Februari, Gombak : Selepas mendapat kelulusan dari Hal Ehwal Pelajar UIAM, Ma'ruf Club UIAM akan menganjurkan satu forum intelektual mengenai senario semasa politik Malaysia pada saat ini. Antara panelis yang dibabitkan adalah tiga tokoh politik dari parti pemerintah dan pembangkang di negeri Selangor serta seorang pakar undang-undang dari UIAM. Saudara Faridzul Nasarudin, Presiden Ma'ruf Club UIAM menyatakan bahawa menjadi hasrat awal di peringkat Ma'ruf Club untuk mempertemukan YB Nizar Jamaludin dan YB Dr Zambry yang kini menjadi icon utama pergolakan politik di Perak, namun hampir pasti usaha kami ke arah itu agak mustahil berikutan ketegangan yang belum mereda antara kedua-dua belah parti pemerintah dan pembangkang tersebut. Berikut adalah maklumat lanjut program. Kesemua mahasiswa,aktivis kampus, dan masyarakat luar dijemput hadir :

Nama Program : Intellectual Dialogue Towards Upholding Ummatic Aspiration : Implication of Current Phenomenon Towards The Future of Malaysia

Tarikh : 24 Februari 2009 (Selasa)

Masa : 8.30 malam

Tempat : Main Auditorium, UIAM

Isu-isu yang akan dibincangkan:

1. Isu Perak dari kacamata perundangan dan perlembagaan

2. Isu moral dan integriti ahli politik di Selangor

3. Kestabilan sosial yang diketepikan

4. Keparahan ekonomi negara pada saat ini

5. Peranan mahasiswa Islam dalam memperjuang nasib ummah pada saat ini
*Semua Dijemput hadir terutama golongan mahasiswa kerana isu ini berkait rapat tentang masa depan mahasiswa sendiri yang mana kita adalah generasi yang akan menentukan masa depan negara.AYUH!!bersama kita memeriahkan forum ni.tolong sebarkan kepada sahabat-sahabat terdekat.

~ Let's Discover the Beauty of Islam ~

1 comment:

Anonymous said...

salam. untuk forum ini terdapat sedikit perubahan speaker. Moga bermanfaat. jemput datang ke bumi hijau UIA

Masa utk lebih cakna!