Saturday, July 12, 2008

kenapa teragak untuk perkara baik?

Kenapa kita selalu berfikir panjang untuk perkara baik??? sedangkan banyak perkara tak baik kita lakukan tanpa berfikir walau seminit contohnya mengumpat. Harini saya berpeluang ke Anjung Rahmat. Atas jemputan seorang kawan yang tak begitu rapat ke satu program. saya terlupa plak nama panjangnya..huhu. awalnya agak keberatan untuk pergi. pelbagai andaian dibuat.peserta pula hanya berbelas orang. ternyata program ini tak mendapat sambutan atau akan membuatkan peserta tertidur mati. tapi subhanallah!! segala suuzoon tu terhapus sama sekali. Malah menjadi satu pengalamn yang sangat berharga. Moral of the story, jgn teragak2 untuk berbuat baik

Apa yang saya dapat disana adalah satu perkara yang relates to the reality of life. di mulakan huraian mengenai 5 kehidupan insan, kami mula meneroka satu persatu dunia. kemudian kami dikisahkan ttg seorang gadis Amerika yang bernama Rachel Corrie, dan yang terakhir, kami dipertontonkan dengan video2 yang tak terdapat di dalam media mahupun Tv walaupun dalam Drama Gerak Khas. Di akhir program, saya menjadi orang yang paling bersalah. Dada penuh sesak dengan pelbagai masalah dan tanggungjawab. Memang saya telah terperangkap dengan kata2 penceramah. siapakah penceramah itu... dia ialah ustaz Ahmadi bin Haji Baharudin. Seorang pakar dalam masalah sosial. mgkin ramai sudah mengenali dia. dan saya tidak menyangka bahawa dia yang akan saya temui hari ini.

sial layari laman web ini
http://www.didikdiri.com
Biography Ahmadi Bin Haji Baharudin
Ahmadi bin Haji Baharudin12 Julai 1977, Sandakan, Sabah

Pemegang Ijazah Sarjana Muda Dengan Kepujian Universiti Kebangsaan Malaysia
Pengurus Didik Diri Resources
Timbalan Pengerusi Pertubuhan Kebajikan Sahabat Insan Dan Iman Malaysia, SIDIM
Ketua Jurulatih Integrasi Program Latihan Khidmat Negara, PLKN 2006 hingga sekarang.
Ahli Persatuan Pengguna Islam Malaysia, PPIM
Mantan Fasilitator Fitrah Perkasa Sdn Bhd (Konsultan Motivasi)
Penulis Buku ‘Menjadi Survivor Dalam Dunia Penuh Cabaran’
Aktivis Amar Ma’aruf Nahi Mungkar
Penyelidik Gejala Sosial Remaja

Nantikan artikel mengenai siapakah Rachel Corrie. kenapa saya begitu terpegun dan malu dengannya. Mungkin bukan saya seorang tapi KITA SEMUA UMAT ISLAM!!!

post-santai

kak temah kembang semangkuk : apa nak jadi dengan budak budak sekarang(sambil geleng kepala)

No comments: