Friday, August 29, 2008

Tuhan... temukan daku dengan Ramadhan


RAMADHAN...
semala
m aku telah dikhabarkan
seoran
g hamba telah pulang kepangkuan tuhan
di pagi har
i penghujung Syaaban
Dalam renyai-renyai hujan

Lantas hati bergetar jantung berdegup kencang
Serentak ku berdoa menangis sayu

Tangis harap bercampur pilu
Takut aku turut dipanggilmenyusul pulang
Tanpa sempat bertemu Ramadhan
Walau kaki telah berada di ambang
Oh Tuhan...
Temukan daku dengan Ramadhan

RAMADHAN
Sungguh-sungguh rinduku padamu

lebih dari merindu sang pejuang pulang
Setiap ketika, saat dan waktu
Ku hitung penuh harapan
Pada hakikatnya aku tidak layak meminta
Kerna aku hamba faqir, lemah dan hina
Kerna aku hamba tuhan penuh dosa
Dosa pada tuhan, dosa pada manusia
Kerana itulah dengan berkah bulanMu yang mulia
Aku mahu merayu dan menagih simpati
Ampunkan dosaku...bersihkan hatiku
Walau aku hanya mampu berbisik perlahan
Kabulkan doaku tuhan
Temukan Daku dengan Cinta RAMADHAN...

Jumaat, 5.30 petang
kelas Compulsory Moot

No comments: