Sunday, May 10, 2009

Bongkarnya masalah umat!

Assalamualaikum

Pekerjaan baru ini tidaklah terlalu mencabar seperti mereka yang berkerja di law firm. Namun bagi saya, Alhamdulillah, ianya satu pengalaman baru dalam siri-siri cerita hidup. Bergelumang dengan fail-fail hijau, ditambah keadaan pejabat yang tidaklah begitu kondusif (air-cond yang selalu JAM dan bahagian kami yang terasing dari main office) membuatkan saya sentiasa mengahrgai setiap hari-hari yang berlalu. Setiap hari rutin harian hanya mengadap skrin computer yang bermodel lama ini. Ketukan-ketukan di keyboard yang keras menghasilkan irama yang menarik (huhu). Namun saya merasakan ada ruh yang mengalir dalam diri saya. Mungkin kerana Ayah saya pernah bekerja disini dulu dan yang paling penting saya berada dalam aliran masalah umat seislam saya.

Walaupun saya hanya bekerja di dalam dan belum turun padang, namun ia sudah lebih dari cukup membongkar penyakit umat di luar. (sedikit kecewa kerana tidak dibenarkan mengikut penguatkuasaan membuat tangkapan). Apapun setiap fail hijau itu mempunyai kisahnya yang tersendiri. Dua entity penting LELAKI dan PEREMPUAN merupakan subjek utama dalam setiap fail. Tapi maaf, setiap maklumat adalah RAHSIA, kerana dia mungkin orang kampung anda. Benarlah Allah yang menurunkan ayat mengenai perkahwinana dan hubungkait diantara lelaki dan perempuan, kerana ternyata kesan dan akibatnya cukup hebat! … disambung nanti

No comments: