Tuesday, December 30, 2008

DEMO PALESTINE di kedutaan AS

Assalamualaikum.

Hari ini Allah menggerakkan hati saya untuk turun berdemo di depan kedutaan AS (sekutu jijik meloyakan ISRAEL). Maaf kepada lecturer kerana saya terpaksa ponteng kelas (maaf doktor 2. huhu)


Bermula pada awal demo hingga ke akhir saya tidak dapat menahan perasaan. Tambahan pula berdiri di sebelah saya seorang wanita Palestine yang sedang mendukung anaknya di bawah panas terik matahari. Dan ketika saya bertanya "nti min wain?" pantas dia menjawab tegas "PALESTINE!" serasa sebak melihat dia begitu tabah lantas secara spontan kepala anaknya saya cium. (mujur tak jaga).


Apa yang berlaku pada Palestine kali ini tidak banyak bezanya dengan apa yang berlaku sebelum ini. Shabra Shatila, Omari Mosque dan banyak lagi. Cuma kali ini...entahlah seakan begitu dekat dan sakitnya terasa. Rakyat dunia sudah semakin celik. Sangat celik melihat kepada situasi dunia sekarang. Ternyata bukan di Malaysia sahaja manusia membantah dan mengutuk serangan ini, malah seluruh dunia. Tertanya juga apa yang akan dilakukan Pres Obama sebagai respon kepada isu ini. Atau dia msh bercuti di Hawaii bermain Hulla?





Sedang suasana menjadi semakin hangat, kelihatan 2 orang wartawan Arab datang menemubual sahabat kelas saya Mujahid yang juga wakil Karisma International. Kemudian wartawan itu beralih pula kepada seorang untie yang kelihatan begitu bersemangat. Tanpa diduga saya turut ditemu bual. Airmata yang terbendung sekian lama tumpah juga. Sangat memalukan bagi saya mengalirkan airmata disitu. Tapi tanpa sengaja.apa nak buat...Soalan yang ditanya lebih kurang begini " apakah yang sepatutnya Arab and Islamic Country respond ke atas apa yang terjadi di GAZA?

Apapun sekadar berkongsi...Moga bermanfaat!

Khaibar! Khaibar! Ya Yahud
Jaisyu Muhammad saufa ya'ud

P/s : dijemput untuk ikut serta di Grand Munajat "Gaza under attack" 1/1/09, masjid uiam, 8.30 - 11.00 malam.
- anjuran MA'RUF CLUB, Al-Aqsa Society, KARISMA dan lain-lain

2 comments:

Anonymous said...

sy suke entry ni..mgkn sbb cara pnyusunan lbh kemas n teratur.. thanks sbb amin brt cdngan sy sblum ni.. keep a good work n ma'an najah...

Ayat Al-Akhras said...

"ajaran baik perlu di ikut, ajaran sesat jangan sekali"
- tunjuk ajar anda amat dihargai. Ada potensi menjadi guru cemerlang, kerana telah berjaya melatih seorang murid untuk mnulis blog dengan lebih baik-;)